söndag 21 juni 2009

Mitt i sommaren

Sommarsolståndet....då är det väl mitt i sommaren!?
Men så känns det ju inte tycker jag.
Det är ju nu sommaren ska komma !
Studenten är avklarad och även midsommar är över.
Nu är det bara att vänta på semestern.
Som alla andra firade vi midsommar med sill och färskpotatis.
Dock inte egen potatis även om den är på god väg.
Men här kämpar vi mot en tranfamilj som
också gillar potatis.
Att hitta sju sorters blommor att lägga under
huvudkudden var inga problem men att uppbringa
lika många gredesgårdar var värre.
Två gamla fina gärdesgårdar finns det här i närheten
men jag försökte inte ens hoppa över någon.
Jag visste att allt skulle falla på att jag inte
kan vara tyst under tiden denna ceremoni utföres.
Nej, inga drömmar om nytt giftermål här alltså.
Jag ska väl försöka hålla fast vid den gamle gubben
ett tag till. Vi firade ju silverbröllop 9 juni.
Nu står då midsommarstången där ensam.
Dragspelsmusiken har tystnar, musikanterna
har åkt tillbaka till Skaraborg och Prästens
lilla kråka har kört i diket.
Alla skrattande barn med spring i bena har försvunnit.
Men till nästa år igen
kommer dom tillbaks igen
för det har dom lovat.

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hihi..skulle allt ha vart en syn det...att se dej skutta över gärdesgårdar...hihi..Du skulle säkert ha sagt det samma om mej:)..men som tur är såå..kan vi inte vara tysta...eller hur:)...roligt du skrev ..ett gott skratt fick jag..ha de gött..och som sagt ..sommarn kommer nuuu...Kram..Pia

♥ Pia... sa...

Hejsan..man får buga för den unga damen som föller åra i möra..50 år..ingenting....bare å njute å tillvaron..krämpera får en mää på köpe:)..hipp hipp hurra för Marianne..och ha en supertrevlig dag..kram..PIA