måndag 15 juni 2009

Nu har Karin tagit studenten ! ! !

Ja, nu är det över men vad kul och högtidligt
det har varit. Tyvärr regnade det hela dagen
så hela skolgården var full med paraplyer.
Men studenterna var glada ändå.
Här är skylten jag gjort till Karin.
Jag tror hon fick den finaste :) Som ni vet finns det ju inget dåligt väder om man är rätt klädd. Karin har ju en förståndig mamma som skickade med en regncape. Sen var det bara att fara ut med traktor och vagn. Så kom hon då hem igen och festen kunde börja. C:a 40 släktingar och vänner kom för att fira dagen tillsammans med oss. Maten räckte..... .... och tårtorna också. Kolla in studentmössetårtan som jag bakat! Karin försvann efter en stund för att åter fira med sina kompisar. Men här hemma fortsatte festen hela kvällen. Kl. 9.00 var vi på plats hos frissan Monika. Hon är min kusin och för precis 25 år sedan fixade hon min bröllopsfrisyr. Så här vackert blev det.....
....och så var Karin redo att fara iväg på
sitt livs första bal(och kanske den enda).

5 kommentarer:

Irene sa...

barn,trots regnet.Är verkligen en högtidlig dag och man är såå stolt somm förälder till dessa duktiga o fina barn.Kraam

Irene sa...

Blev något fel=( Va vacker hon är Karin.en stor dag för våra barn,trots regnet.sen kommer fortsättningen på första inlägget oops

♥ Pia... sa...

Hejsan...ååå jag förstår att det var en stolt mamma ..söt och vacker student...vilken håruppsättning..wow..och klänningen..ja ni verkar ha haft det bra..trotst lite kallt och regn..hälsa Karin att det var en söt studenska...kram..PIA

Geta sa...

Det var allt en fin student du har!
kram.

♥ Pia... sa...

Hihi..jo det är nog straffet för mitt brott:)...Du..blogger är in särsklit sammarbetsvillig just nu..inte vet jag vad det är för fel..men..??..Hoppas din midsommar varit skön hitintills..trots lite regn...kram..Pia...