måndag 25 oktober 2010

Härom dagen var jag inne på Lindex för jag
vet att de säljer Rosa bandet där.
Framför mig vid kassan stod en dam och skulle betala.
Kassörskan frågade henne om hon ville köpa ett band...
"-Nej, jag har så många redan" svarade hon.
Inte vet jag om hon menade att hon redan köpt i år.
För visst har man några band som ligger men
det är ju för att få in mer pengar de säljs varje år.
Jag försökte räkna efter hur många jag känner som
har eller har haft bröstcanser. Jag kom upp i c:a 10 st.
Alltså är det väldigt vanligt.

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej.. ja du det är väldigt vanligt.. min mamma fick det för 17 år sedan och hon fixade det är nu 74 år.. min granne fick det för några år edan och är nu frisk men sen finns det många som tyvärr inte finns hos oss längre som fått den hemska sjukdomen.. så visst ska vi köpa mera band..om det hjälper för att få mer kunskap om hur det kan botas.. kram..Pia

Anonym sa...

ÄNTLIGEN är du tillbaka på bloggen!!! Som jag har väntat. Fast jag trivs å har det bra här nere i Halland längtar jag ständigt efter att ha kontakt med er där hemma. Dina ors å bilder gör att längtan inte blir så svår. Hoppas du orkar hänga i ;0) Massor av höstkramar från S.Syster

nene70 sa...

Klart man måste stödja rosa bandet,själv gjorde jag en service på bilen och då skänktes det 200 kr till detta.kram