tisdag 24 mars 2009

En vecka har gått.....

....och det har hänt en hel del sedan jag skrev.
Vår lilla katt, Lakrits, har fyllt 1 år.
Det firade han med våffelfest för
grannar och familj.
Jag har varit på bio och sett
...Män som hatar kvinnor.....
Oj, oj vilken bra film!!
Jag har läst boken och kände hela tiden
att det här har jag sett förut.
Ibland kan man ju bli besviken på
en film för det stämmer inte med
bilderna man skapat sig när man läst boken.
Men så var det inte i det här fallet.
Väntar nu på att de andra två
böckerna ska filmatiseras.
Visat här en Diapercake (blöjtårta)
Denna skapelse tillverkade jag på jobbet igår.
Vi har en vikarie och f.d. mamma på förskolan
som fick barn förra veckan som vi
ska ge den till.
Jag vet inte om det framgår av bilden....
...men det är alltså ihoprullade blöjor
(det går ju alltid åt)
En nappflaska och ett par nappar finns där
och så nallen på toppen.
Kul ide tycker jag som jag såg för
något år sen men aldrig testat.

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

där satt kissen fint i den väskan, hm kanske ska se den filmen i allafall då, jag har inte sett den, men hört att den ska vara bra
ha de gott
kramis Jeanette

Anonym sa...

ÅÅ ja hade också tänkt gå på den filmen,men blir väl som vanligt först när den kommit ut på dvd.Tårtan var ju himla snittsig,du är så påhittig o duktig,.Hdde din syster o hund här på besök i går.trevligt.kraam

Skaparstigen sa...

Rolig tårtidé. kanske lånar jag den nån gång, tycker folk i omgivningen får barn hela tiden.

Förhoppningsvis ska vi se "Män som hatar kvinnor" i helgen. Ska bli riktigt spännande.