tisdag 17 mars 2009

Vårkänslor ! ? ! ?.....

.........ja vad är det ....vårkänslor?
Känslor som förknippas med våren......eller
....man känner att det är vår......
eller...man längtar till våren...???
Inte vet jag ...men idag har jag vårkänslor.
Igår var det fortfarande vinter
och idag är det vår!
Lika överraskande varje år...
...ljuset återvänder ju faktiskt!
Knopparna sväller i år igen och
fåglarna får ett annat läte
liksom de får varje vår.
Visst är det fantastiskt med dessa
växlingar i naturen, och inte behöver
vi göra ett endaste dugg åt det
bara stanna upp och njuta.
Hoppas du och jag kan göra det....
....stanna upp.... och..... njuta.....
för tiden går ju så fort.
~~~~~~~~~
Idag har jag gjort något som jag
älskar men inte gör så ofta.
Kroppkakor
Alltså........
Man gör en deg av kokt potatis, ägg och mjöl.
Gör bullar som fylls med stekt fläsk och lök.
Bullarna kokas i vatten.
Serveras med smält smör och lingonsylt.
Supergott !
(men det är det bara jag som tycker här hemma)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kroppkakor! Det älskar alla i min familj, men av någon anledning gör jag det bara en gång om året. En jättesats.

Anonym sa...

NJa här hemma är det inget vi gör,mamma gjorde ju det när en var mindre o bodde hemma ,men ingen favorit hos mej:-).Jaa nu måste det väl va våren som är på väg.kraam

Hemmet Är Min Borg sa...

visst är de väl härligt när våren kommer o solen som börja värma lite
kramis jeanette

Husbilsresan sa...

ja,det är så härligt när våren äntligen kommer....och jag har också fått vårkänslor den här veckan.
Kroppkakor har jag aldrig ätit...men kan tänka mej att det är gott.
Ha det gott!
Kram/Gunn

♥ Pia... sa...

Hejsan..kroppkakor(vilket namn förresten:)..har jag aldrig ätit...får kanske prova på det nån gång...vårkänslor ja...det hade jag ända tills för några timmar sedan..nu är det full snöstorm..hmmm..jaja våren kommer nog som den alltid gör....önskar dej en bra ny vecka..och att våren koooommer...kram..PIA

♥ Pia... sa...

hahaha...jaaa då jag ska va snäll mot barna :)..du bibeln har jag fått nåra blad bara...du det är lite synd för jag får ingen behållning av att gå på svenskfilm..jag hör för dåligt och det textas ju inte när det är svenska filmer:(...jo det är vilodag...men nu är jag PIGG för jag har vilat mejså då kan man göra allt:)..ha de..och sov gott..PIA