söndag 15 mars 2009

Sov du lilla videung.....

.... än så är det vinter....
Ja, det är allt fortfarande vinter.
Har just kommit hem och när jag skulle
ta bilen fick jag skrapa is på bilrutan.
Vi har det lite mer vintrigt än vad det är på
bilden här under. Den är tagen förra
årte och lite längre fram.
Videkissarna är inte riktigt så stora än.
Idag har jag hört tranorna.
De kommer till oss varje vår och
stannar tills de ska flytta söderut igen.
Vi har en liten "fågelsjö" intill oss
och där häckar tranorna.
Visar här en tavla som jag sydde för några år sedan. Tycket den är gullig. Önskar er alla ett skönt slut på vinter. Vi får vänta lite, lite till... sedan kommer våren.

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Ja jag tänkte väl..såg att du inte hade nån snööö??..önsketänkande men snart kommer det en vår..och videung är på gång...önskar dej en härlig och innehållsrik ny vecka..kram..PIA

Anonym sa...

Ja våren välkomnar vi nu.hos crhistina är den på g lite mer :-) kram

Hemmet Är Min Borg sa...

ååå så härligt nu vill vi att våren ska komma eller hur, med alla dess knoppar
ha de gott
kram jeanette

Camilla sa...

Hej!
En fråga: Har du kvar något mönster av detta fina broderi?