söndag 21 november 2010

Nu finns det ljus i mitt hus.

Helgen är snart till ända och jag hann
det jag tänkt. Ja, faktiskt mer.
Fredag kväll fick jag hjälp av Lennart och Henrik
att plocka undan och plocka fram till ljusstöpning.
Jag håller till i köket så köksbord m.m. måste
bäras bort och golvet täckas över.
Bockar och bräder, att hänga ljusen på,
ska ställas upp.
Den gamla konserveringsapparaten fyllas
med ljusstumpar och stearin.
Sen var det bara att vrida på plattan på
lördagsmorgonen. Efter en timmas väntan
på att stearinet skulle smälta.........
Sen var det doppa, doppa, klämma, doppa.
Doppa igen och doppa, doppa.
Värma vatten, fylla på vatten.
O.s.v.
Några timmar senare var jag trött men
lycklig över mina 10 ljuskronor.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jättefint! Åh, vad mysigt! Tänk, mindre än en vecka kvar till första advent nu... :D

nene70 sa...

Va fint.Och duktig är du!! Jag ska börja adventspyssla oxå nu.Det bästa är allt första Advent.kram