söndag 14 november 2010

På besök i Falun

Igår var Henrik, Lennart och jag till
Falun och hälsade på Karin och Mats.
Jättekul att få träffa dom.
Hade med en "adventskorg" till dom.
D.v.s. en korg med glögg, pepparkakor,
godis m.m. I korgen hade jag lagt den här
struten som är fylld med Risen.
Vi besökte Falu ljusstöperi. De gör bl.a.
liknande ljuskronor som jag gör.
Och en massa andra ljus.
Man kan också vara med och stöpa ljus där.
Antagligen jättepoppis så här års.
På lördag blir det ljusstöpning i mitt kök!!!!!

2 kommentarer:

Karin sa...

Det var jättekul att ni kom! :D Och adventskorgen blev MYCKET uppskattad! :)

nene70 sa...

Va trevligt!!
Stöpt ljus har jag varit med o gjort en gång i hela mitt liv tror jag.Men är en mysig julförberedelse Men en annan är ju inte så händig på sån där pyssling ;-)