torsdag 4 december 2008

5x Matbröd

Oj vad det är mycket som ska göras så här års.
Eller rättare sagt, mycket man vill göra.
Jag har bestämt mig för att försöka hinna
med det jag verkligen VILL göra,
sedan finns det ju givetvis en del måsten
som inte är lika roligt att göra men som
man njuter av när det är avklarat.
En sak jag ville göra var att baka hårt bröd.
Blev lite till när jag ändå var igång.
~~~~~Hårt bröd~~~~~
Bakat på fullkornsmjöl av vete
hade även i lite brödkryddor.
~~~~~~Limpor~~~~~
Bakade på fullkornsmjöl av vete,
valnötter, linfrö och solrosfrö
~~~~~Rågbullar~~~~~~
Bakade på fyra sädesslag och havregryn
smaksatt med russin och honung.
~~~~~Källarfranska~~~~~
Bakat bå rågsikt och vetemjöl ~~~~~Rågbitar~~~~~ Bakat på fyra sädesslag och rågsikt, linfrö, solrosfrö och brödkryddor.

5 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Jamen du är för rolig...här kommer man in ..och vad får man se...en massa hembakat bröd..inte en sort ..utan FEM!!!..snacka om storbak alltså..inte dåligt gjort..skulle allt vara roligt OM jag finge ändan ur och göra nåt sånt....hihi..fint du gör med upplägget oxå..rena matstylisten alltså..gillade det översta med ett rött snöre om..såå snyggt...snart får man väl se dina bilder i nån tidning:).. du ..här kommer nåt mera åt dej...http://taffel.se/recept/biscotti-med-hasselnotter-och-choklad ... och ..http://www.google.se/search?sourceid=navclient&hl=sv&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLJ_sv&q=biscotti nu har du och göra en stund..kram på dej..PIA

♥ Pia... sa...

oj då hoppas du ser VAD som är VAD...:)

Lisbeth sa...

Hej! Så fint du har det.. MYsigt med brödet. Jag bakar ca 7 sorter varje dag i mitt cafe ( 2 dgr till nu...) men glömmer alltid fota innan det tar slut! Så det blir kanske att baka hemma sen, och bannlysa familjen från att äta upp det!!!
Må gott!
Lisbeth

Anonym sa...

Vilka underbara foton!!! Jag har tänkt mig att ge mig på att baka hårt bröd och ge bort i julklapp. Då knske jag kan få lite tips av dig imorgon :)

Anonym sa...

Du är så duktig lilla mamma! Bröden var jättegoda!