lördag 20 december 2008

Julstöket går vidare.....

Idag var det dags att ta julgran.

Enligt tradition begav sig hela familjen ut i

skogen tillsammans med grannarna Monica och Per.

Vädret var inte det mysigaste för att gå i skogen

men det är ju tur att man "måste" ut ibland så

man får lite luft och dagsljus.

Jag är ju ute varje dag med barnen på förskolan

men att få andas skogsluft är ju nåt extra.

~~~~~~~~~~

I eftermiddag var jag, mamma och Monica på

"Aftakaffe" i Österviks kapell.~

Även min arbetskamrat Ingrid dök upp.

Det hörs ju på namnet att det är en skön

avkopplande stund mitt i julstöket.

Det var min vän Kerstin som höll i det hela

och tillsammans med sångare, musiker och präst

framförde de ett jättetrevligt program.

~~~~~~~~~~~

Nu är jag i farten igen med julstädning.

Karin har skurat köksgolvet och jag

har just "bonat" en gång. Väntar på att det

ska torka så jag kan behandla en gång till.

Sedan får vi vara klara i köket för ikväll.

Får väl fixa kvällskaffe på termos.

~~~~~~~~~~

1 kommentar:

Anonym sa...

GOD JUL! Ha det härligt så hörs vi av när det blir dax för pyssel igen, jag hoppas det blir snart :)

*kram*