söndag 14 december 2008

Juleljusen är stöpta.....

Så blev det då ljusstöpning till slut.
Vi bjöd hit några av Karins kompisar och grannen.
Åh, vad det är kul att se ljusen växa fram.
Drygt 100 vanliga ljus blev det att dela på. Testade även att göra grenljus. Den här varianten tyckte jag om. Men mest stolt är jag över mina ljuskronor. Mycket pill är det innan man kan börja doppa. Jag trär ljusveken fram och tillbaka och vid varje "trädning" syr jag några stygn så att den ska hålla sig på plats när ljusen ska formas efter doppningarna.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Vi var bortbjudna idag och jag hade med en ljuskrona i present. Det blev verkligen uppskattat. ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Hjälp, vilka avancerade grejer ni gav er på! Men med strålande resultat måste jag säga.

Anonym sa...

JÄTTEFINT!

Jag har sett någon göra såna ljuskronor, men istället för korsen som du har så är det hönsnät.....Det ser urhäftigt ut!

Själv kan jag inte ens stöpa ljus så jag njuter att se dina konstverk!

Anonym sa...

Wow, vad läckert!!
Vi stöpte ljus på Isaks fritids för några veckor sedan. Det är så roligt!!
Jag tror att jag hyr mig en plats hos er nästa år... ;-)

Anonym sa...

aaa va fina ljusen blev,och va duktig du/ni är!!

Husbilsresan sa...

Men du....vilka proffs på ljusstöpning ni är!Ljuskronorna och grenljusen var ju superfina!
Ha en ljus *hihi* vecka nu!
Kram/Gunn

♥ Pia... sa...

hallo hallo..vilka fina ljus..djupt impad må jag säga..där går gränsen ..tror jag iallafall:)..för mej...hihi..du jema rose..var det som hjälpte mej med snöön..gå in här och gör som det står..fråga annars
http://www.bloggerbuster.com/2008/12/simple-snow-effect-widget-for-blogger.html
snart snöar det hos dej med...må så gott i stöket..kram..PIA