måndag 29 december 2008

Så kom då julen till slut......

Efter allt pyssel med ljusstöpning,
korvstoppning, karamellkokning,
bakning, städning m.m.
Så blev det äntligen jul.
Även om det inte finns några småbarn
med tindrande ögon i vår släkt nu
så är vi barnsliga och älskar allt som
hör julen till.
Klockan 23.00 på julaftons kväll
var det midnattsmässa i vår kyrka.
Det var högtidligt att sitta där i stearinljusens
sken och få njuta av vacker sång och musik.
Vi fick också åter igen höra julevangeliet
och bli påminda om varför vi firar jul.
Även om julen är över så återstår
mycket trevligt än.
Jag jobbar två dagar nu men sedan
blir det ledigt några dagar igen.
Det ska ju firas nyår fårståss.
Vi har bjudit hit 10 vänner så det blir
säkert trevligt.
Önskar er alla ett bra slut på 2008

6 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej vilka vackra bilder ...Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dej med...kram..PIA

Min Skattkammare sa...

Här kommer varma Gott Nytt År hälsningar till dig!
Nu längtar man till ljuset.....kom snart....
Så fina bilder du visar!
Kram Kicki

Veronica sa...

Jag önskar dig en god fortsättning på det nya året!!

Kram Veronica

mamma lycklig sa...

Hejsan.

Vad roligt att du hittade min blogg. Blir jätte glad om du kommer förbi min butik. Är på gång att tillverka lite vårgrejer. Men den riktiga lusten har svårt att infinna sig. Hoppas att du får en trevlig nyårsafton.
Gott nytt år
Kram Nettan mamma lycklig

mamma lycklig sa...

Hoppsan är klockan så mycket, då är det kanske dax att gå o knoppa.
Kram igen Nettan

Anonym sa...

Önkar en god forsättning på nya året hoppas du hde en trevlig nyårsafton.kraam