måndag 1 december 2008

Nu är det Advent....

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more
Helgen har varit fulltecknad, precis
som det ska vara så här års.
Syster Christina och Pettsson(hunden)
kom till Kristinehamn på besök.
På fredagskvällen firade pappa som fyllde 82 år.
~~~~~~~~~~~~
Lördag gick jag upp tidigt och bakade.
Så till förmiddagskaffet kunde vi smaka
av 4 sorters julkakor.
På eftermiddagen blev det en sväng
till en julmarknad här i närheten.
På kvällen var jag till Ölme på "julmässa"
Julmässan anordnas varje år i Elofstorp,
mitt gamla missionshus.
Det är inte många år jag missat den.
Där träffar man alltid många "gamla"
vänner och bekanta.
~~~~~~~~~~~~
På söndagen var det givetvis givetvis
Adventsgudtjänst i vår kyrka.
På eftermiddagen hade vi bjudit hit
mamma, pappa, Monica och Per.
Vi har sedan många år en tradition
att vi tar adventsgran och julgran
tillsammans och sedan bjuder någin på kaffe.
Denna gången var det vår tur.
Granarna var fixade redan under veckan
så någon skogspromenad blev det inte.
L

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar en hälsning från Västergötland

♥ Pia... sa...

Hejsan...oj så du legat i under helgen..inte dåligt du:)...vilken fin bild..kransen runt kransen var läcker...ha de så gött..Kram..PIA

Anonym sa...

Du har väl sett att det är pysselträff på söndag? :D http://lusscrapparnaf.forum24.se/lusscrapparnaf-about335.html

Anonym sa...

Hej Marianne! Hoppas vi ses på söndag! Jag saknar dig!