tisdag 17 november 2009

Nu vill jag ha vinter.......

Ja det vill ja!
Detta slaskande är ju för tråkigt!
Men julförberedelserna har börjat så smått.
Jag älskar ju allt pysslande och kollar för
fullt på julbloggarna för att få inspiration.
Saffransbrödet bakade jag i lördags och
smakade givetvis av det. Gott!
Men jag blev lite chockad när jag fick
höra vad saffran kostade i år !!!!!
Tur att jag skickat Lennart att handla.
Köpte 4 st amaryllislökar, på Maxi, för ett tag sen.
de var så billiga 19.90 st.
2 vita och 2 röda.
Planterade som och vattnade och väntade.....
De knopparna på de vita kom direkt men
vat väldigt "taniga" nu har de slagir ut
men det är bara 2 klockor på varje.
Men fina är de!!
På de andra lökarna syns inte någon knopp alls.
Kanske var det någon andrasortering eftersom
de var så billiga!?
~~~~~~~~

Inga kommentarer: