onsdag 18 november 2009

Varje onsdag åker vi till skogen med de "stora"barnen.
när jag vaknade idag regnade det och jag undrade
hur dagen skulle bli. På väg till stan kom det en störtskur
så det gick nästan inte att köra.
När jag kom till jobbet diskuterades det om det
skulle bli nån skogstur....nu hade regnet nästan slutat....
........så vi klädde oss för ev.mera regn och travade iväg.
När vi kom fram till skogen hade regnmolnen försvunnit
och en blå himmel visade sig och snart kom även solen
som man glömt hur den såg ut.
Så....det blev en underbar förmiddag.
Till skogsutflykter hör ju givetvis lite matsäck.
Fröknarnas fika bestod av glögg. Idag presenterades årets julvärd.....Lisbeth Åkerman. Jag har inte mycket att säja om henne men lite förvånad blev jag. Känd är hon ju från Rapport men ändå ingen person som jämnställs med tidigare julvärdar tycker jag. Att köpa sig en tidning ibland känns lite lyxit. Men det är speciellt kul så här års. Amelias jul blev det den här gången. Trevligt att titta i och läsa repotage och recept. Aladdinasken fyller 70 år. Marabou ska förnya med en pralin och därmed ta bort en av de gamla. PÅ www.raddajulen.nu kan man rösta på sin favorit och försöka rädda den kvar i asken.

Inga kommentarer: