torsdag 5 november 2009

Chokladprovning

Äntligen blev det av ....chokladprovningen...
som jag pratat om hela hösten.
Redan i augusti köpte jag den första
chokladen som var ämnad till detta tillfälle.
Har länge varit sugen på att gå på en
"riktig" chokladprovning, men det har inte blivit av.
Så kom jag på att jag kanske skulle ordna en själv.
Mina arbetrskamrater blev invigda i
mina funderingar och nappade på förslaget.
Men tiden har gått......
Lika bra var nog det för nu var det perfekt
att bjuda in till en kväll med levande ljus,
samvaro och CHOKLAD.
Alla fick en varsin assiett med choklad.
Vi började med den vita och gick sedan varvet
runt, alla i samma ordning.
Under tiden berättade jag om det jag läst på
om choklad.
För att blanda upp det söta tog vi ett cips då och då.
Igentligen ska man endast dricka rumstempererat
vatten mellan provningarna.
i tog en tugga av varje bit sedan tog vi
kaffe till det som var kvar.
Choklad och kaffe......oj, oj, oj ....
Fint dukat och massor av ljus tända gjorde det hemtrevligt och mysigt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser underbart ut! Det gröna hjärtat, har du gjort det själv? Jättefint! Förstår att det var trevligt! Får du för dig att ha provning någon mera gång så vet du vart du skall ringa innan va? ;)

Kram AnnaKarin

♥ Pia... sa...

Chokla som man bli gla av...såg gött ut detta du...vilket bra initiativ av dej...superbra...vackert hjärta med...ha de gött..och njut av tillvaron..snart ärre juuuul:)... nästan iallafall..

kram..pia

Karin sa...

Såg gott ut. Kul att det blev av och att det blev lyckat!
Kram Karin

Irene sa...

Åå va mysigt o gott det lät

Anonym sa...

Kul med chokladprovning och gott också. Tråkigt att man bor så långt bort när du får sådana där bra idèer. Kram Gittan

pysseltanten sa...

Hallojsan...
Tack för titten hos mej i min julblogg...alltid kul med nya besökare...
Mmm chokladprovning lät supersmarrigt...=))
Du undrade över snön på min blogg..
Här kommer en länk...hur enkelt som helst...

http://www.bloggerbuster.com/2008/12/simple-snow-effect-widget-for-blogger.html

Nu ska jag kika runt lite här...
Kraamizar Git