fredag 24 oktober 2008

Ljus & Värme

Idag har jag varit på begravning. De var en ljus och fin högtid. Har man hunnit bli nästan 100 år så är det skönast att få dö. Syster var mamma till två av våra nära vänner. ************ **** ************ Nu är en härlig tid, man sitter inne och kurar med tända ljus. Att det stormar och regnar spelar ingen roll för jag vill ändå inte gå ut. Kom ihåg att vi ska ställa om klockani helgen. Då blir det ju mörkt ännu tidigare. Vad gör man då när kvällarna blir långa? Går man och lägger sig tidigt? Det borde man nog kanske, jag tycker man blir tröttare när det är mörkt. ************ **** ************ Två månader till jul! ************ **** ************

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej ja just det vi får en timme tillbaka nu jag..härligt..jo jag tänkte vara på plats tidigt..för sen ska jag dra vidare till min sonson och sonson. i skattkärr..vi ses säkert..ha de..PIA

Beas sa...

Hej!

Vad roligt att du gav dig tillkänna på min blogg, nu fick ju jag ta del av ditt fina sovrum och dina virkalster. :-)

Jag återkommer gärna!

Kram Bea

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Go'afton!

Vad trevligt att Du hittade till mig :)

Visst är det härligt med mys i soffan och fullt med ljus tända i huset... *ler*

Tack för påminnelsen om klockan, det hade vi totalt förträngt här!

Jag återkommer :)

Flisan