söndag 12 oktober 2008

Nu har vi flyttat tillbaka till en nyrenoverad sängkammare....

Ja så var det då nästan färdigt....
Jag hade tänkt mig ett sov rum i rosa....
..en fondvägg med rosentapet och de
övriga väggarna rosa.
Och alla möbler skulle målas vita.
Så jag satte igång att måla möbler....
under tiden skulle jag välja tapet.
Men det var inte så enkelt att hitta
det jag tänkt mig. Men så fanns det där.....
Nu skulle vi välja ut en rosa som passadetill.
Det skulle väl inte vara så svårt för
det fanns många olika nyanser i
att tapeten att plocka upp.
Vi valde en vi tyckte såg bra ut och
tog en provburk, som tur var´
för den gick inte alls.
Nu bestämde vi oss för att gå över till grönt.
Vi hittade en som hette GLASS....
tog en privburk igen och åkte hem
och testade. Nu lyckades det!
HÄR ÄR RESULTATET
Ett nytt sängöverkast fick det bli.
Det gamla blå gick inte alls....

Här är Karins och min scrap-och pysselvrå.

Pordet är ett halvgammalt, träfärgat köksbord.

Hyllan är ny! IKEA....kom i 1000 bitar

men min gulliga gubbe fixade det

utan att knorra.

Den här hyllan var tidigare i någon slags

laminat eller kallas det folie.......

Detta är en av mina tre tvättserviser.

Jag gillar gamla saker och mina favoriter

är kryddburkar, kaffekannor och

tvättserviser.

Lakrits provligger den nya sängmattan.

Mjuk och go men är inte färgen

lite för tjejig!?

9 kommentarer:

Anonym sa...

jätte fint!!!nu kommer ni sova sött om nätterna.ska nog måla om lite rum o möbler jag med,men har ju inte riktigt samma handlag som du.kram

Anonym sa...

Det är så fint! Man vågar ju inte sätta sig och scrappa och röra till allting...

Marianne sa...

Jo då Karin, det är inget museum det ska synas att det finns levande människor i huset.
Mamma

Skaparstigen sa...

Så snyggt det blev! Och mysigt med gemensam scrapp-vrå!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!!

Roligt att du tipsar om mina bakverk....*LER*
Tackar tackar!!!!!!

Så vackert sovrummet blev...helt otroligt!

Vi har två sånna hyllor...jösses vilet pussel att sätta ihop dom.Här är det jag som sätter ihop IKEa saker...maken har inte tålamod till det...hihhihi..

Kram Nilla

Anonym sa...

Så fint det blev!!

Anonym sa...

*WOW* Vad fint det blev! Det blev ju toppen. Förstår att du är nöjd! Härlig scrapvrå ni har fått oxå!

Alma sa...

Jättefint!
Mycket jobb men resultatet blev ju toppen....Då kan och skall ni verkligen känna er nöjda.
Kul med återanvändning för det ligger ju liksom i tiden också.
Kram

Anonym sa...

Men så fint sovrum, I love it!
Jag älskar rostapeten. Många mysiga pysselstunder kommer det att bli där. Nä nu ska jag kika vidare i din blogg.
Kjam...