fredag 17 oktober 2008

Månsken

Ikväll är det månsken, dessutom är
det nästan fullmåne. Lika bra att förbereda
sig på en natt med dålig sömn.
Inte vet jag vad det beror på att man
sover sämre när det är fullmåne men
så är det för mig och flera jag känner.
Men jag tycker om när månen tittar fram,
får någon slags "välbehagskänsla".
Något annat som också ger en skön känsla
är vetskapen om att helgen just har börjat.
Att det snart är måndagmorgon igen
finns inte i tankarna just nu.
Mina planer för morgondagen är att
baka bullar och kanske nåt mer.
Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig.
Kanske dyker det ypp något roligare
eller så tar latmasken överhanden.
ÖNSKAR ER ALLA EN SKÖN HELG

3 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej Marianne.....

Jag kan heller inte sova när det är fullmåne...konstigt...*LER*

hihihi...har precis tänkt att försöka virka en...hihihi...tänk att du kunnde läsa mig sååå bra..*LER*

Ska se om jag får till nått som är värd att visa.

Såg att du bor i Kristinehamn.Jag hade släktingar där fast dom har tyvärr lämnat jordelivet alldeles förtidigt.Kanske du kännde till dom.
Asta & Kerold Tegner....Asta dog för några år sen å kerold dog nu för nån månad sen.

Ha en underbar helg
Kram Nilla

Anonym sa...

oj va hurtig du är.själv jobbar jag i helgen o får inget gjort här hemma .ha en jätte bra helg kram

♥ Pia... sa...

Ähaha..nää jag är inte mångalen..har inga sånna problem ..haha..som tur är..fast åandra sidan så sover jag kanske inte alltid så bra:) ..Jag har passat barnbarn..tog en promenad förbiii ett loppis..näää vi gick allt in ..och fann lite fynd.. kul..ha en sköön & lat helg..kram..PIA