lördag 18 oktober 2008

Ramsor & Fingerlekar........

....gillar de flesta barn och det är
också bra språkträning.
Jag jobbar med små barn, 1-3 år,
och i den ålder vill de ju höra och göra
samma saker om och om igen.
Men ibland är det ju kul med något nytt.
Hittade en ramsa som var ny för mig.
Har blivit inspirerad av mina bloggkompisar
som är jätteduktiga på att virka.
Så får jag presentera:
Fem små skogsmöss & en myra
Fem små skogsmöss
Fem små skogsmöss lekte med en myra,
en sprang bakom trädet, så var de bara fyra.
Fyra små skogsmöss något skoj fick se,
en sprang bakom trädet, så var de bara tre.
Tre små skogsmöss skulle ut och gå,
en sprang bakom trädet, så var de bara två.
Två små skogsmöss lekte med en sten,
en sprang bakom trädet, så var det bara en.
En liten skogsmus hittar inte hem,
den sprang bakom trädet och se....där var alla fem.

4 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!!!

Men du så käckt....så duktig du är...myran ser lite kompliserad ut att göra.

ja världen är bra liten ibland.
Min morfar å kerold var kusiner...så vi är ju inte nära släkt men vi har alltid umgåtts på kalas osv.
Kerold fick cancer för några månader sen.Dog exakt 1 mån efter beskedet.Livet är bra orättvist ibland...

nu önskar jag dig en god tv-kväll...själv ska jag på kalas nu...hihihihi..

kram Nilla

♥ Pia... sa...

Men guuud så gulligt..detta skulle passa mej ..att ge till min lille kille 13 månader... har du virkat själv eller köpt..isåfall var??..PIA

Anonym sa...

Mmmm, den ska jag spara på och ta med till jobbet!!
Men virka möss, det kan jag inte... får hoppas på att det kanske regnar ner möss från himlen en dag.... :-)

Skaparstigen sa...

Men! inte visste jag att du var så duktig på att virka. Myran ser ju lurig ut att få till. Jättefint, de kommer säkert till användning.