måndag 12 januari 2009

Koppången...

....åh, vad jag älskar en sången.

Musiken är skriven av Per-Eric Moreaus

och texten av Py Bäckman.

Färsta gången jag härde den framföras

med text var innan jul 2007.

Jag var på en samling i Österviks kapell

och prästen som medverkade då sjöng den.

Den är nog väldigt svårsjungen för

den börjar lågt och sedan blir den väldigt hög.

Passar ju bäst så här vintertid.

Har hört att det handlar om en skidåkare

som stannar till vid en kyrka och hör

sången ljuda och ser ljusen lysa.

Lyssna och njut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Marianne.

Hoppas att du har haft det bra under jul och nyår. Har varit inne och smygtittat i din blogg. Du är så duktig att hämta glitter grejer, jag fattar ingenting jag menar verkligen INGENTING. Får ha tungan rätt i munnen när jag skall göra ett vanligt inlägg. Men men man är bra på olika saker. Jag hoppas att du tittar förbi när ni kommer nästa gång mot Örebro. Kolla bara så att jag har öppet, eller att du ringer så öppnar jag om jag kan. Ha det så gott.
VÄLKOMMEN TILL MAMMA LYCKLIG
Kram Nettan

PS på lördag den 17:E har jag REA, skall sälja ut så jag får plats för det nya 25% på allt i butiken, vissa saker blir det lite mer rabatt på.DS

Anonym sa...

Den sången är så fantastiskt bra!!!