torsdag 22 januari 2009

Vad är väl en bal på slottet......

........ja inte vet jag...det kan jag bara
drömma om.
En studentbal kunde jag fått uppleva
men på "min tid" var det inte så
vanligt som nu att man skulle gå på balen.
Mina kompisar gjorde inte det och
inte jag heller då förstås.
Vi hade inte ens studentmössor
i vår klass. Inget jag sörjer...
vet ingen av mina bekanta som plockat
fram mössan efter studentdagen.
Men.......
Karin ska gå på studentbal i juni
för då tar hon studenten.
Idag var vi till Karlstad och tittade
och provade festklänningar.
Ja ....Karin provade och jag tittade.....
ja hon tittade ju också...
nej äsch vad dumt det här blir....
Oj, oj, oj vad vackra klänningar det finns.
Men oj, oj, oj vad dyra dom var.
De flesta kostade runt 3000 att köpa.
Vi ska även kolla där dom hyr ut.
Det borde väl vara billigare.

2 kommentarer:

Koy sa...

ja det är ingen billig historia det där med balklänningar. Men som du säger, hyra borde vara billigare.
Man vill ju gärna prova dem med så att de sitter snyggt, annars kan man säkert hitta billigare på nätet.

Ser fram emot att få träffa er snart! För visst är det snart dags för pysselträff? *ler*

Kramis

Majas skafferi sa...

Hej! Kul att du gav dig till känna hos mig! Ja, jag bor i Karlstad..har varit på auktion några gånger söder om Kristinehamn mot Gullspång till :)Kommer inte i håg vad stället heter,men det brukar vara bra auktioner där!
Lycka till med balklänningsprovandet! (Mitt råd är kolla upp hyralternativet)