fredag 16 januari 2009

Semlorna är här......

........och jag har ätit semeltårta
två gånger REDAN.
Det brukar bli ganska mycket
semelätande hemma hos
familjen Johansson.
Jag tycker det är jättegott
men Lennart ÄLSKAR det.
Men en av semeltårtorna bjöds
det på på jobbet idag. Fredagar är bra dagar...då har vi
kaffebröd...bjuder var sin gång.
Mina arbetskamrater verkar
tycka det går bra att dricka
en slätkopp kaffe de andra dagarna
men jag tycker det är tråkigt.
Därför är det extra festligt på fredagar.
Nästa vecka är det min tur.
Kanske jag ska baka något gott????
Nej det blir nog något smarrigt
från Ejes eller Vetekransen.
Jag hör till dem som uppskattar
konditoribröd mer än hembakat.
Jag vet att många tycker tvärtom
men jag är bortskämd med hembakat
bröd eftersom jag har en mamma
som är jätteduktig på att baka
och som alltid har bullar och
några kaksorter i frysen.
~~~~~~~~~~
Varför ska allt som är gott
vara onyttigt !?!?

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej...här är n till som ätit semmeltårta..musm vad det var gottigt..får nog bli en semla när flunsan lagt sej åt sidan...attjoo..en trevlig helg..önskar en förkyld PIA

♥ Pia... sa...

Tack du Marianne:)..en av mina...många;)..drömmar-..är att skriva en barnbok:)..en berättelse som jag har berättat för mitt äldsta barnbarn isak..sen har var yrliten...får väl se...kanske när jag blir pangsonist..Pensionär.....nu börjar orken komma lite så det går att vara uppe åtminstonde..vad driver du med nu för tiden då..skulle allt vara kul med en scrappträff..kram..PIA

Anonym sa...

va gott med semel tårta,ja marianne ska jag säga till syster yster så tar vi kaffe o semletårta tycker jag!!kraam