måndag 19 januari 2009

En morron när jag vakna var hela världen vit.....

Photobucket

Ja, i morse när jag slog upp mina blå
hade världen blivit vit.
-Åh, har det snöat....sa jag till sonen
...när jag tittade ut.
- Det visste du väl....sa han som alltid
kollar väderleksrapporten.
Jo, jag hade hört det men ändå
blev jag överraskad...och glad.
Så förstod jag varför jag hade så
ont i kroppen i går kväll.
Har märkt det på senare tid att
jag märker av vissa väderomslag.
Ja, jag vet att jag låter som
en gammal kärring men det är
bara att erkänna att åldern
tar ut sin rätt.
Och månen....när det är fullmåne
då är jag hur pigg som helst
när jag ska sova.
Brukar då tänka på de andra jag
känner som jag vet har samma
problem. Tänker på hur de också
ligger där och tittar rakt ut i mörkret
och undrr vad det är fatt.
Ska jag ringa upp dom och tala
om att det faktiskt är fullmåne snart.....
nej dom kan ju ha somnat.
På tal om sömn...så sover jag
mycket bättre nu sedan jag
införskaffat min SNARKSKENA.
Eftersom jag snarkar och har sömnapneér
(andningsuppeHåll) rådde min läkare
mig att testa detta med snarkskena.
Så, jag var till tandläkaren och fick
en sådan tillverkad. Gick hur bra som
helst ända tills jag skulle betala 5670:-
Jo, jag visste i förväg vad det skulle
kosta och beslöt mig för att
prioritera en sådan investering.
Och...den är värld sitt pris.
Även om Lennart fortfarande hör
mig snarka en del så sover jag
bättre och har bliVit PIGGARE.

2 kommentarer:

annalarssonphotography sa...

Hej!
Och tack för titten och dina fina ord inne hos mig :)

Vilken vacker ljuskrona du gjort! Jag blir alldeles fascinerad..
Och bilden på dig som ett åring är ju bara för härlig!

Sov så gott!
Anna

♥ Pia... sa...

Hahaha..DU ä rolig du:)...joo man blir tjock,,ja vet...därför gör jag ett kraftigt försök till att ta igen den förlorade midjan ÄN en gång:)..vi får väl se..nu är vi några stycken på jobbet så vi taggar varann..mångalen ärru dää???Usch..dä ä min mamma oxå..inte sover hon nåt säger hon,,....njaa jag undrar allt ja..Kram..PIA