söndag 25 januari 2009

Innehållsrik helg....

Den här helgen här jag hunnit med mycket.
Både roliga och mindre roliga saker.
På fredag em. var det begravning.
Vi fick ta avsked av Ulla, min 2:a mamma.
Ulla var mamma till min bästa kompis Gittan
och Gittans storasyster Annika och min
storasyster Christina var också bästisar.
Ja....hela familjerna var "bästisar" och
vi gjorde allt tillsammans.
Begravningar är ju alltid ledsamma
även om det är skönt för Ulla att nu få vila.
~~~~~~~~~~~~
Precis som det är i livet så växlade
fredagen från sorg till glädje.
På kvällen var det kalas. Christina och
hennes Putte(sambon) bjöd på
födelsedagsmiddag för dom båda.
Till Christina hade jag gjort en canvastavla.
På kortet är hon 2,5 år .....underbart kort. Så fick de tillsammans en tidningskorg fylld med lite diverse. Här provsitte Lakrits den när jag kommer hem med den. Sedal låg han i den halva kvällen. På lördag bakade jag bullar och gjorde då lite semelbullar. På kvällen bjöd vi hit Märta och Bertil för att smaka av dom. Så här glad blev Bertil när han fick semlor. ~~~~~~~~~~ ****** ~~~~~~~~~~ Idag var det förmiddagsgudtjänst och där sjöng vi en liten sångvers som jag tycker är så fin: ♥~~~♥~~~♥ Jag vill tro att när jag kommer är jag redan sedd av Dig. Jag vill tro att dit jag kommer är Du redan före mig. Jag vill tro, jag vill känna att jag lever känd av Dig. Jag vill tro och vill bekänna att Du känner allt i mig.

♥~~~♥~~~♥

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej..ja det var minsann en innehållsrik helg..precis som min:)..ja jag var inte på nån begravning..det är inget som man vill göra precis..men som du skriver så är livet...lakrits såg ut att sitta gott i korgen..vilken fin tavla..hon blev glad va:)....IA

Anonym sa...

Ja jag har läst ikspp lite nu. Du är flitig du :-)....Vilken underbar sångvers. Allt gott häsar Annika