onsdag 28 januari 2009

Faster Lisas tekopp....

Alla känner väl till Lotta på Bråkmakaregatan.
En härlig flicka med stor vilja
och en rejäl dos självförtroende.
-Jag kan ju nästan allting, säger Lotta.
Som allt annat Astrid Lindgren gjort
så är det så BRA!
Vi som har eller har haft med barn att göra
vet ju att det är precis så här det är ibland.
Och för en del är det inte bara
ibland utan nästan jämt.
Trotsåldrar!?!?...nja, jag tror inte
så mycket på det.
Jag har jobbat med barn i 30 år
och har haft egna i snart 23
och jag tycker nog att "trotset" infinner sig
i vilken ålder som helst och dess längd varierar.
Jag tycker att vissa människor är
trotsiga hela livet:)
Ja, vad har nu Lotta med faster Lisa att göra?
Jo...den där morgonen när Lotta är så där arg
på jumpern, som killar och sticks,
så hon klipper sönder den har hon ju inget
att ta på sig och kan då inte få följa
med mamma till affären.
Frukost blev det ingen förrän hon
klätt på sig sa mamma.
När så mamma gått och Lotta, i bara linnet,
smyger sig nerför trappan
tänker hon i alla fall dricka sin choklad.
Och nu kommer poängen.........
Lottas choklad serveras i en sådan här kopp.
Dessa tekoppar har jag ärvt efter faster Lisa.
Jag kan inte påminna mig att jag sett dom
användas som tekoppar men hon hade en
kopp att ha strösocker i.
Oj vilken lååång historia det blev....
Men fina är dom kopparna
tycker jag som älskar blått.
♥~~~♥~~~♥

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

se där ja..det är fler som histoiererr sej...hihi...visst är det väl kul med sagor och historier..trotsålder nää det heter utvecklingsfaser..säger min dotter som inte går med på att säga trotsålder..hon gillar inte det ordet..hon har en son som just nu har en liten utvecklingsfas i livet:)..16 månader...kram..PIA

Anonym sa...

ja vilket det är en utvecklingsfas el trots så lika jobbigt är det när det infinner sej.mina har haft halvårsvis tycker jag.men man kommer inte påt förrän trotsen gått över o tänker oj va lugnt allt är helt plötsligt.jätte fin kopp och rolig historia.sen gör ju du alltid det lilla extra med dina gamla saker så dom blir ännu finare:-)kraam