tisdag 13 januari 2009

Tjugonda Knut dansas julen ut....

Idag har vi haft julgransskakning
på vår förskola. Eller julgransplundring
om ni så vill.
Även om man kallar det olika saker
så tror jag att det ter sig ganga lika.
Dans kring granen förståss, fiskdamm,
något gott att äta och så till sist
bäres granen ut.
Det känns alltid lite vemdigt
när den nakna granen kastas ut....
fast helt naken får den ju inte vara...
någon sak måste få sitta kvar
(inte vet jag varför...ant. skrock)
~~~~~~~~~
I år slopade vi godiset till fiskdammen
det pratas ju så mycket om
barn och sötsaker så vi valde
att fiskelyckan fick bestå i ett paket.
För att skoja till det lite blir det
ibland något annat som
fastnar på kroken en blöja, ett
par kalsonger eller en napp.
~~~~~~~~~
När jag var liten hade vi ju givetvis
julgranskakning. Vet inte om det
alltid var hemma hos oss men
någonstans var det.
Tjugonda Knut infaller ju alltid på
Knut-dagen den 13 januari och
då var det högtidsdag hemma hos oss.
Inte för att Knut har namnstad
och inte för att julgranen skulle kastas ut
utan för min allra bästa syster
(har bara en ha ha)
fyller år den 13 januari.
Såååååå...........
Grattis Christina
idag när du fyller 25+

2 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Hej på dig och tack för kommentaren hos mig! Blir alltid så glad när någon skrivit lite hos mig och när det dessutom är någon ny som hittat "fram" så blir det ju lite extra roligt.
Ja, tycker absolut att du ska ta dig en tur till mig i affären. Det kan ju bli en lagom utflyktstur.
Du kan se öppettider o lite annan info på hemsidan www.anglarumikil.se och är det något du funderar på så är det bara att du slår en signal eller skriver några rader.
Ha det så bra!
Kram Mia

Anonym sa...

jaa just det tännk att jag aldrig kommer i håg det!!!Grattis crhistina från mej meed.kraam